Individueel observatieformulier voor technisch lezen
Naam: __________________________ Groep: ____ Datum:______________________
Ingevuld door: ___________________________________________________________
AVI: ________________ DMT:____________________ Anders: ___________________
|
1 Welke woorden worden fout gelezen? (letterlijk noteren)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
2 Op welke wijze worden ze fout gelezen? (turven)
Lettertoevoegingen: ____________________ Letterweglatingen: ___________________
Foute lettervolgorde: ___________________ Fouten letterkennis: __________________
Komt er niet uit: _______________________ Spelt woord zonder synthese: __________
Leest onzinwoorden: ___________________ Raadt: _____________________________
Leest ander woord: ___________________ Anders: ____________________________
|
3 Welke woorden weet het kind in het geheel niet?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
4 Hoeveel woorden worden in verhouding fout gelezen? __________________________
Dat is: 0 te veel 0 gemiddeld 0 weinig
|
5 Merkt het kind de gemaakte fouten zelf op? 0 Nee 0 Soms 0 Meestal 0 Altijd
Probeert het kind de gemaakte fouten uit zichzelf te corrigeren?
0 Ja, en is er meestal toe in staat 0 Ja, en vraagt er hulp bij
0 Ja, maar het lukt meestal niet 0 Voelt geen drang om de fouten te herstellen
|
6 Wordt er spellend gelezen? 0 ja 0 soms 0 nee
We
lke woorden worden spellend gelezen? _____________________________________ _______________________________________________________________________
|
7 Wordt er aan het eind van de regel doorgelezen? 0 ja 0 nee
Het kind leest:
0 woord voor woord 0 soms met onderbreking 0 vloeiend 0 met enige intonatie
|
8 Wat is de leessnelheid?
0 te langzaam 0 te snel 0 gemiddeld 0 goed
|
Opmerkingen/ conclusies: __________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
|