|
Postbus 568 7550 AN Hengelo M.A. de Ruyterstraat 3 7556 CW Hengelo Tel. 074-2559100 |
Postbank 813949 Rabo Hengelo 32 75 08 027 info@edith.nl www.edith.nl Fax 074-2559191 |
||||||||
VOORBEREIDINGSFORMULIER |
Pabo 2,Pabo 3, periode 1 |
|||||||||
Student(e) Klas PSL Stageschool Plaats Mentor |
: Linda von Piekartz : VR2A : Theo Toenink : St. Sebastianus : Hellendoorn : Jeanette |
Datum Groep Aantal lln. |
|
|||||||
Vak- vormings- gebied, speelwerkthema of onderwerp: |
: Taal, een prentenboek. Groepsgesprek over losse tanden |
Stage opdracht van: (aankruisen)
|
||||||||
mentor opleiding eigen keuze |
||||||||||
Lesdoel (gedrag – inhoud- omstandigheden – criterium): De kinderen kunnen naar aanleiding van het boek en het onderwerp hiervan ( losse tanden hebben ) een gesprek voeren over het boek. Hierbij kunnen ze het verhaal ( deels ) weer vertellen, hierbij de platen in het boek gebruikend. Ook kunnen ze eigen ervaringen vertellen. Tijdens dit gesprek kunnen ze goed naar elkaar luisteren. |
||||||||||
Persoonlijk leerdoel: Ik kan een prentenboek presenteren door een boeiende inleiding. Daarnaast kan ik het prentenboek zo voorlezen ( goede intonatie, stemgebruik en houding ) dat de kinderen geboeid zijn en blijven. Ook kan ik een gesprek leiden en voeren in een kleine groep waarbij ik de kinderen zelf zoveel mogelijk aan het woord laat. |
||||||||||
Beginsituatie: Het onderwerp ‘losse tanden’ is actueel; een aantal kinderen hebben de afgelopen weken een tand verloren. Er is een kort gesprek geweest over de tand van Maarten. De kinderen hebben allemaal wel eens een tand gezien die eruit was, en weten wat het betekent wanneer je een tand verliest. Er is vaker een prentenboek voorgelezen aan de kinderen. |
||||||||||
Aandachtspunten: voor derdejaars: (aankruisen wat van toepassing is) |
||||||||||
|
|
NT2 ICO gebruik van methodes projectonderwijs evaluatie (toetsing) maatschappelijke doelen |
|
aanvankelijk leerproces adaptief onderwijs klassenmanagement |
||||||
Checklist materialen: · Boek ” Wiebeltandkriebel” · Mijn “akte van geheimhouding” ( zie hieronder voor de beschrijving van dit spannende formulier… )
|
||||||||||
Lesfase |
Tijd |
Leerinhoud |
Didactische aanpak, leerlingactiviteiten, organisatie en middelen |
Opmerkingen mentor / docent |
Inleiding Oriëntatie
Terugblik
Kern
Verwerking
<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 0pt; |