Drama les Standbeelden

 

 

 

 

Postbus 568

7550 AN Hengelo

M.A. de Ruyterstraat 3

7556 CW Hengelo

Tel. 074-8516100

 

 

info@edith.nl

www.edith.nl

Fax 074-8516161

VOORBEREIDINGSFORMULIER

 

Datum

Oktober 2007

Stageschool

Pius X

Student(e)

Joyce Vrielink

Plaats

Haaksbergen

Tutorgroep

VE2S

Groep

0/1

Beroepssituatie

BS 5

Aantal lln.

14/15

Opleider

Gerry Oldegbers

Mentor

Roos van Nellestijn

 

 

ISB / IOB

Ina van der Werf

 

Vak- vormings-gebied, speelwerkthema of onderwerp

    – drama

Stage-opdracht van

(plaats kruisje)

 

Mentor / ISB / IOB

 

Opleiding

x

Eigen keuze

Stage-opdracht voor

(plaats kruisje)

 

Portfolio

 

Prestatie

x

Anders, namelijk .. stage bezoek

Beginsituatie

          de kinderen hebben nog geen  lessen drama gehad. Ze kennen wel het spelen in de speelhoek en het spelen van Bello.

 

Lesdoel

(minimaal omschrijven

gedrag en leerinhoud,

indien mogelijk ook omstandigheden en criterium)

          aan het einde van de les weten de kinderen wat een standbeeld is

          aan het einde van de les kunnen de kinderen een standbeeld nadoen en dit 5 tellen vasthouden.

 

 

Competentie(s) met bijbehorende indicator(en), waaraan ik in deze les wil werken [1]

(voeg eventueel zelf rijen toe. [2] )

Competentie(s)

Indicator(en)

Inter persoonlijk

          duidelijk zijn naar de kinderen, weten wat ze wel en niet mogen doen.

          Ik mag me nog iets meer inleven in de kinderen. Weten wat hun leuk en belangrijk vinden.

           

 

 

 

Koppeling aan theorie:

– aan de lessen drama die we in deze beroepssituatie hebben gehad.

Checklist materialen:

          platen van verschillende beelden

           

 


 

Neem voor elke lesfase een aparte rij. Voeg zelf het benodigd aantal rijen toe. [3])

 

Lesfase

Tijd

Leerinhoud

Didactische aanpak, organisatie en middelen

Opmerkingen mentor / ISB / IOB / opleider

inleiding

 

5 min

Uitleggen wat een standbeeld is

Ik ga met de kinderen in de kring zitten. (de kring maak ik op de grond, de tafels en stoelen zijn aan de kant geschoven) We gaan even praten over mijn geheimpje.. ik heb stiekem op mijn paps computer gekeken gisteren en daar heb ik een paar platen snel uitgeprint. Ik laat de kinderen zien welke platen ik van mijn papa´s computer heb afgehaald… Ik laat de kinderen even reageren op de platen… even kijken of de kinderen weten wat er op de platen staat

          Ik ga de kinderen vragen of ze ergens een beeld hebben gezien?

          Hoe het eruit ziet?<