|
Postbus 568 7550 AN Hengelo M.A. de Ruyterstraat 3 7556 CW Hengelo Tel. 074-8516100 |
info@edith.nl www.edith.nl Fax 074-8516161 |
|
VOORBEREIDINGSFORMULIER |
|
||
Datum |
Oktober 2007 |
Stageschool |
Pius X |
Student(e) |
Joyce Vrielink |
Plaats |
Haaksbergen |
Tutorgroep |
VE2S |
Groep |
0/1 |
Beroepssituatie |
BS 5 |
Aantal lln. |
14/15 |
Opleider |
Gerry Oldegbers |
Mentor |
Roos van Nellestijn |
|
|
ISB / IOB |
Ina van der Werf |
Vak- vormings-gebied, speelwerkthema of onderwerp |
– drama |
|
Stage-opdracht van (plaats kruisje) |
|
Mentor / ISB / IOB |
|
Opleiding |
|
x |
Eigen keuze |
|
Stage-opdracht voor (plaats kruisje) |
|
Portfolio |
|
Prestatie |
|
x |
Anders, namelijk .. stage bezoek |
|
Beginsituatie |
– de kinderen hebben nog geen lessen drama gehad. Ze kennen wel het spelen in de speelhoek en het spelen van Bello.
|
|
Lesdoel (minimaal omschrijven gedrag en leerinhoud, indien mogelijk ook omstandigheden en criterium) |
– aan het einde van de les weten de kinderen wat een standbeeld is – aan het einde van de les kunnen de kinderen een standbeeld nadoen en dit 5 tellen vasthouden. |
Competentie(s) met bijbehorende indicator(en), waaraan ik in deze les wil werken [1] (voeg eventueel zelf rijen toe. [2] ) |
|
Competentie(s) |
Indicator(en) |
Inter persoonlijk |
– duidelijk zijn naar de kinderen, weten wat ze wel en niet mogen doen. – Ik mag me nog iets meer inleven in de kinderen. Weten wat hun leuk en belangrijk vinden. – |
|
|
Koppeling aan theorie: – aan de lessen drama die we in deze beroepssituatie hebben gehad. |
Checklist materialen: – platen van verschillende beelden –
|
Neem voor elke lesfase een aparte rij. Voeg zelf het benodigd aantal rijen toe. [3])
Lesfase |
Tijd |
Leerinhoud |
Didactische aanpak, organisatie en middelen |
Opmerkingen mentor / ISB / IOB / opleider |
inleiding
|
5 min |
Uitleggen wat een standbeeld is |
Ik ga met de kinderen in de kring zitten. (de kring maak ik op de grond, de tafels en stoelen zijn aan de kant geschoven) We gaan even praten over mijn geheimpje.. ik heb stiekem op mijn paps computer gekeken gisteren en daar heb ik een paar platen snel uitgeprint. Ik laat de kinderen zien welke platen ik van mijn papa´s computer heb afgehaald… Ik laat de kinderen even reageren op de platen… even kijken of de kinderen weten wat er op de platen staat – Ik ga de kinderen vragen of ze ergens een beeld hebben gezien? – Hoe het eruit ziet?< |