|
FORMULIER 1VOORBEREIDING KLASSIKALE ACTIVITEIT |
||
BOKO 1 |
BOKO 2 |
BOKO 3 |
campus Diest Demerstraat 12 – 3290 Diest tel. 013 35 06 90 – fax 013 33 54 01 e-mail: dlo.diest@khleuven.be |
|
campus Heverlee Naamsesteenweg 355 – 3001 Leuven (Heverlee) tel. 016 39 92 00 – fax 016 40 70 87 e-mail: dlo.heverlee@khleuven.be |
oefenactiviteiten |
|
stage-activiteiten |
datum |
: |
Vrijdag 25 april 2003 |
|
kleuteronderwijzer |
: |
Juf Sofie |
naam |
: |
Pieters Annelien |
|
leeftijd kleuters |
: |
3-jarigen |
klas DLO |
: |
3 boko |
|
aantal kleuters |
: |
25 en 17 kleuters |
school |
: |
Ges. Vrije Basischool |
|
belangstellingscentrum |
: |
Grote beer en kleine beer |
|
|
“Sint -Anna”, Baal |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
activiteit(en): Bewegingsmoment ‘ Beer kom uit je hol ‘
|
onderwerp (indien van toepassing): Beren
|
Doelstellingen:
ONTWIKKELINGSASPECTEN 1 |
CONCRETISATIE |
– Samenwerken (21)
– Grootmotorisch bewegen (44)
– Dynamisch bewegen (49)
– Aangepast bewegen in de ruimte (50)
– Auditieve boodschappen interpreteren en er gepast op reageren (70)
|
– met meerdere kleuters een activiteit doen; de kleuters gaan langere tijd samen spelen, – het samenspelen gebeurd door het uitvoeren van een spel gebaseerd op duidelijke afspraken en regels
– tijdens de bewegingsactiviteit gaan de kleuters de verplaatsingsvormen lopen en stappen gebruiken en toepassen, – de hanteervorm aantikken, gericht op oog -handcoördinatie wordt toegepast
– de kleuters gaan gedurende de activiteit; bewegingen afremmen, snel reageren, gedifferentieerd bewegen en bewegingsenergie doseren, – de kleuters gaan gepast reageren wanneer de muziek stopt door snel naar de afgesproken plaats te lopen en tonen dit ook door de intentie tot stoppen te tonen – de kleuters gaan snel reageren in spannende situaties met eenvoudige prikkels
– de kleuter kunnen omgaan met plaats, richting, afstand en bewegingsbanen van andere personen – een afgesproken plaats terugvinden ( veilige plaats ), – inspelen op enkele bewegende personen
– auditieve boodschappen ( muziek, beer wordt wakker, signaal ) herkennen, begrijpen en op de auditieve boodschappen gepast reageren door de juiste reactie uit te voeren ( naar de veilige plaats lopen )
|
1 ontwikkelingsaspecten zoals geformuleerd in het ontwikkelingsplan voor de katholieke kleuterschool
2 verwijzing naar de decretale ontwikkelingsdoelen vanaf het tweede jaar
Richtlijnen voor verbetering door de student:
nieuwe voorbereiding / totale herwerking |
|
aanvulling in de tekst |
|
aanvulling op een apart blad |
|
Geraadpleegde bronnen:
à Florquin, V. en Bertrands, E. ( 1986 ).<span style="mso-s
No comments