Weekschema Thema: herfstvruchten en bladeren van
Maandag |
Dinsdag |
Woensdag |
Donderdag |
Vrijdag |
Onthaal Wo: zoeken naar bladeren buiten in de school. verschillende soorten bladeren, licht donder, groot klein, dezelfde en andere Doel: kls maken kennis met het thema herfst en verwoorden de begrippen groot, klein, zelfde, anders |
Onthaal Ned: poppenspel
|
Pedagogische studiedag Geen school voor de kleuters |
Onthaal Mo: vallende bladeren op muziek, kls zijn bomen en laten takken bewegen op muziek,andere kls wandelen langs de bomen. Zie bijlage |
Onthaal |
Speeltijd |
Speeltijd |
|
Speeltijd |
speeltijd |
Beeld: hoe zien de bomen eruit met de herfst, welke kleuren. Kls mogen op de boom zelfde bladeren opkleven en verwoorden ook terug de kleur, groen hoort niet bij rood. Doel; kls verwoorden hoe de bomen eruit zien in de herfst
|
Beeld: experimenteren met de kleuren van de herfst en ecoline. Dit wordt nadien een boompje met een klompje klei Doel: kls verwoorden de kleuren en herkennen de kleuren. |
|
Beeld: schilderen groot bladerbos adhv versje blaadjesschilderij. Doel: kls kunnen uit een reeks kleuren de gepaste kleuren uithalen. |
|
Middagpauze |
Middagpauze |
Middagpauze |
Middagpauze |
Middagpauze |
Beeld: idem Rustmoment Verhaal in thema |
Beweging: estafettevorm lopen. Blaadjes hebben verschillende kleuren en zo ook deze papieren blaadjes. Door elkaar en zo snel mogelijk op de juiste plaats krijgen. Groepen met kleuren van de blaadjes. Vb geel moeten gele blaadjes zoeken en verzamelen Doel: kls kunnen omgaan met winst en verlies Kls herkennen dezelfde kleuren |
|
Turnen rustmoment verhaal |
|
Weekschema Thema: herfstvruchten en bladeren van
Maandag |
Dinsdag |
Woensdag |
Donderdag |
Vrijdag |
Onthaal Wo: exploratie naar het park met opdrachten. Blaadjes zoeken, vruchten, afdrukken van de bomen maken 10 uur in het park terugkeren om 11u15 doel: kls beleven de herfst met hart, hoofd en handen kls zoeken dezelfde blaadjes als op opdrachtkaart |
Onthaal Ned: poppenspel
|
Turnen Onthaal |
Onthaal Beeld: blaadjesschilderij uit een gekozen tekening rond herfst met de gedroogde bladeren. Doel: kls doen beroep op eigen fantasie om tot een beeldende creatie te komen |
Onthaal |
Speeltijd |
Speeltijd |
Speeltijd |
Speeltijd |
speeltijd |
Wo: exploratie |
Wi: werken met oppervlakten van bladeren, echte en papieren bladeren, concreet met kleine materiaal, concreet met grotere materialen en werkblad als afsluiting Doel: kls kunnen de oppervlakte van een voorwerp meten met een blad en vertellen welke voorwerpen de groter en kleiner zijn |
Wi: werken met oppervlakten van bladeren, echte en papieren bladeren, concreet met kleine materiaal, concreet met grotere materialen en werkblad als afsluiting Doel: kls kunnen de oppervlakte van een voorwerp meten met een blad en vertellen welke voorwerpen de groter en kleiner zijn |
Beeld: blaadjesschilderij uit een gekozen tekening rond herfst met de gedroogde bladeren. Doel: kls doen beroep op eigen fantasie om tot een beeldende creatie te komen |
|
Middagpauze |
Middagpauze |
Middagpauze |
Middagpauze |
Middagpauze |
Wi en wo: sorteren van bladeren en vruchten die gevonden werden in het park. Kls plaatsen ook de vruchten in juiste volgorde zoals de werkkaarten. Doel: kls verwoorden welke vruchten gevonden werden. Kls sorteren de vruchten per soort |
Groepswerk beeld: herfstlandschap: kls maken herfstboompjes, kls maken ondergrond van de herfst met herfstkleuren en beplakken met bladeren Doel: kls komen samen tot een beeldende creatie door gebruik te maken van de juiste technieken van schilderen en knippen en plakken |
|
Turnen rustmoment verhaal |
|
Keuzeactiviteiten thema: herfstvruchten en bladeren van
Onderwerp |
Doelstellingen |
Evaluatie |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|