Rood, Paars & Roze

Lesdoel/tijd
Uitwerking
Organisatie
 
Doel
          de kinderen herkennen de kleuren
          de kinderen benoemen de kleuren
          De kinderen leren te sorteren
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Inleiding
Voorlezen van het verhaal ‘De kleurentovenaar’
( A. Lobel)
 
Kern
De kinderen vertellen wat hun lievelingskleur is. Hierna vraagt de leerkracht welke kleuren het meest/minst gekozen zijn. De kinderen verzinnen zelf een oplossing. Geef zelf na een tijdje aan dat je ook papier kunt gebruiken.
Zet bij elke kleur het aantal kinderen (stippen) die die kleur als hun lievelingskleur hebben gekozen.
Bespreek de uitkomsten met de kinderen.
 
Afsluiting
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet en het is roze. Ra, ra, wat is dat?
 
 
De kinderen zitten in de kring.
 
 
 
Materiaal
          papier
          teken/schrijf materiaal