Weekschema herfst

0

 

Weekschema                           Thema: herfstvruchten en bladeren                                                                  van

 

 

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Onthaal

Wo: zoeken naar bladeren buiten in de school. verschillende soorten bladeren, licht donder, groot klein, dezelfde en andere

Doel: kls maken kennis met het thema herfst en verwoorden de begrippen groot, klein, zelfde, anders

Onthaal

Ned: poppenspel

 

Pedagogische studiedag

Geen school voor de kleuters

Onthaal

Mo: vallende bladeren op muziek, kls zijn bomen en laten takken bewegen op muziek,andere kls wandelen langs de bomen. Zie bijlage 

Onthaal

Speeltijd

Speeltijd

 

Speeltijd

speeltijd

Beeld: hoe zien de bomen eruit met de herfst, welke kleuren. Kls mogen op de boom zelfde bladeren opkleven en verwoorden ook terug de kleur, groen hoort niet bij rood.

Doel; kls verwoorden hoe de bomen eruit zien in de herfst

 

 

 

 

 Beeld: experimenteren met de kleuren van de herfst en ecoline. Dit wordt nadien een boompje met een klompje klei Doel: kls verwoorden de kleuren en herkennen de kleuren.

 

Beeld: schilderen groot bladerbos adhv versje blaadjesschilderij. Doel: kls kunnen uit een reeks kleuren de gepaste kleuren uithalen.

 

Middagpauze

Middagpauze

Middagpauze

Middagpauze

Middagpauze

Beeld: idem

Rustmoment

Verhaal in thema

Beweging: estafettevorm lopen. Blaadjes hebben verschillende kleuren en zo ook deze papieren blaadjes. Door elkaar en zo snel mogelijk op de juiste plaats krijgen. Groepen met kleuren van de blaadjes. Vb geel moeten gele blaadjes zoeken en verzamelen

Doel: kls kunnen omgaan met winst en verlies

Kls herkennen dezelfde kleuren

 

Turnen

rustmoment

verhaal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weekschema                           Thema: herfstvruchten en bladeren                                                                  van

 

 

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

Onthaal

Wo: exploratie naar het park met opdrachten. Blaadjes zoeken, vruchten, afdrukken van de bomen maken

10 uur in het park terugkeren om 11u15

doel: kls beleven de herfst met hart, hoofd en handen

kls zoeken dezelfde blaadjes als op opdrachtkaart

Onthaal

Ned: poppenspel

 

Turnen

Onthaal

Onthaal

Beeld: blaadjesschilderij uit een gekozen tekening rond herfst met de gedroogde bladeren.

Doel: kls doen beroep op eigen fantasie om tot een beeldende creatie te komen  

Onthaal

Speeltijd

Speeltijd

Speeltijd

Speeltijd

speeltijd

Wo: exploratie

 Wi: werken met oppervlakten van bladeren, echte en papieren bladeren, concreet met kleine materiaal, concreet met grotere materialen en werkblad als afsluiting

Doel: kls kunnen de oppervlakte van een voorwerp meten met een blad en vertellen welke voorwerpen de groter en kleiner zijn

Wi: werken met oppervlakten van bladeren, echte en papieren bladeren, concreet met kleine materiaal, concreet met grotere materialen en werkblad als afsluiting

Doel: kls kunnen de oppervlakte van een voorwerp meten met een blad en vertellen welke voorwerpen de groter en kleiner zijn

 Beeld: blaadjesschilderij uit een gekozen tekening rond herfst met de gedroogde bladeren.

Doel: kls doen beroep op eigen fantasie om tot een beeldende creatie te komen  

 

Middagpauze

Middagpauze

Middagpauze

Middagpauze

Middagpauze

Wi en wo: sorteren van bladeren en vruchten die gevonden werden in het park. Kls plaatsen ook de vruchten in juiste volgorde zoals de werkkaarten.

Doel: kls verwoorden welke vruchten gevonden werden. Kls sorteren de vruchten per soort

Groepswerk beeld: herfstlandschap: kls maken herfstboompjes, kls maken ondergrond van de herfst met herfstkleuren en beplakken met bladeren

Doel: kls komen samen tot een beeldende creatie door gebruik te maken van de juiste technieken van schilderen en knippen en plakken

 

Turnen

rustmoment

verhaal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keuzeactiviteiten                          thema: herfstvruchten en bladeren                                           van

 

<td valign="top" width="314" style="border-bottom: windowtext 1pt solid; border-left: #e0dfe3; padding-bottom: 0cm; background-color: transparent; padding-left: 3.5pt; width: 235.7pt; padding-right: 3.5pt; border-top: #e0dfe3; border-right: windowtext 1pt solid; padding-top: 0cm; mso-border-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-left-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-top-alt: solid windowte

No comments

ICt Beleidsplan

Op je school wordt er al veel door de leerlingen met de computer of laptop gewerkt en de meeste kinderen weten hoe ze iets moeten ...

Onderwerp

Doelstellingen

Evaluatie