Steunend springen
|
|
Wat heb je nodig?
- Rijtje van drie hoepels achter elkaar op de vloer.
- Drie hoepels met een meter tussenruimte op de vloer.
- Twee dikke touwen evenwijdig naast elkaar met 40 Cm. tussenruimte over de vloer gelegd.
- Lange mat strips in de breedte, p[ ongeveer twee meter van elkaar.
- Lange mat in de breedte over twee banken of over een kastdeel gelegd.
- Twee kleine matjes met een sloot van ongeveer een meter ertussen.
- Een bank in de lengte, met een startpylon erbij, om zijwaarts overspringen
- twee banken aaneen geschoven aan de onderste sport van het klimraam gehangen.
- Drie banken evenwijdig naast elkaar met een meter tussenruimte, met drie afbakenstrips op de banken.
- Drie banken naast elkaar ongeveer 30 Cm. uit elkaar, met twee of drie touwtjes ertussen.
- Kastdelen met bovenkant (een of twee kastdelen) met een startpylon.
- Kastdelen met twee aangesloten banken ervoor en een klein matje erachter.
- Twee banken ongeveer 30 Cm. uit elkaar, haaks met de uiteinden op kastdelen.
|
|
Volgorde van leervoorstellen
- Je mag splene / werken maar er mag niets opgepakt worden en van plaats veranderd worden.>/li>
- Je moet met behulp van je handen / armen ergens in / op / over springen (kikkers / hazen konijnensprongen)
- Per station gestuurde steunspringopdrachten bijv:
- bij station 10 allebei je handen op een van de banken en dan met je voeten afzetten en vooruit springen over de touwtjes.
- Bij station 12 handen op de kast en je handen en benen aan een kant en dan erop / over springen (=wenden)
- Bij station 13 hetzelfde als bij 10 alleen de laatste sprong moet op of over de kast.</LI< ul>
|
|
Groepering
Keuze maken uit de volgende mogelijkheden:
- Individueel en vrije keuze van de leerlingen waar gespeeld / gewerkt zal worden.
- Keuze groepering d.m.v. de vraag:"Wie wil er bij…?". Na een bepaalde tijd nogmaals vragen wie waar wil enz..
- Kleine werkgroepjes door de leerkracht bepaald op een vaste plek en dan rouleren.
- Klein groepje vaste plek en de rest vrij en dan rouleren.
- Voorgeschreven route voor de leerlingen.
- Alle leerlingen dezelfde opdracht, met dezelfde mediaopstelling.
|
|