VAK – ACTIVITEIT |
Muzische vorming |
LEERFASE |
Aanbreng |
|||
LESONDERWERP |
Bewegingsexpressie |
|||||
|
|
|||||
LEERPLAN |
Buitengewoon onderwijs – type 1: ontwikkelingsdoelen muzische vorming
2 – De leerling durft zijn eigen fantasierijke en inventieve uitingen tonen. 3 – De leerling uit zich muzisch in een sociaal aanvaardbare context. 33 – De leerling experimenteert met verschillende bewegingsmogelijkheden van het eigen lichaam. 34 – De leerling beweegt spontaan mee op muziek. 36 – De leerling beweegt op een creatieve manier en bespeelt daarbij een of meerdere basiselementen van de beweging. 37 – De leerling beweegt samen met anderen, waarbij al improviserend gereageerd wordt op elkaars beweging. 50 – De leerling geniet van het muzisch handelen. 51 – De leerling vertrouwt op zijn eigen expressiemogelijkheden.
|
|||||
DOELEN |
De leerlingen kunnen: – zich inleven in een rol en de bijhorende opdrachten zo goed mogelijk uitvoeren (1); – op muziek expressief omgaan met verschillende materialen (2); – al het geleerde combineren tot een geheel (3); – met een krant krantenmuziek maken (4); – de dans Sasa Nukufetau zo goed mogelijk uitvoeren (5); – tot rust komen d.m.v. een relaxatieoefening (6); – plezier beleven aan dit soort van bewegingsexpressie (7).
|
|||||
BEGINSITUATIE van de leerlingen |
|
|||||
EVALUATIE van eigen lesgeven |
De student schrijft hier na elke les een korte zelfevaluatie.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
|
|||||
|
||||||
T |
D |
STRATEGIE – LESGANG |
||||
10’
10’
10’
10’
10’
10’
10’
10’
10’
10’ |
1 7
1 2 7
<p class="MsoHeader" style="m |