Lesdoel/tijd
|
Uitwerking
|
Organisatie
|
Doel
– de kinderen herkennen de kleuren
– de kinderen benoemen de kleuren
– De kinderen leren te sorteren
|
Inleiding
Voorlezen van het verhaal ‘De kleurentovenaar’
( A. Lobel)
Kern
De kinderen vertellen wat hun lievelingskleur is. Hierna vraagt de leerkracht welke kleuren het meest/minst gekozen zijn. De kinderen verzinnen zelf een oplossing. Geef zelf na een tijdje aan dat je ook papier kunt gebruiken.
Zet bij elke kleur het aantal kinderen (stippen) die die kleur als hun lievelingskleur hebben gekozen.
Bespreek de uitkomsten met de kinderen.
Afsluiting
Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet en het is roze. Ra, ra, wat is dat?
|
De kinderen zitten in de kring.
Materiaal
– papier
– teken/schrijf materiaal
|
Superhelden sparen!
Ben je lid van de bibliotheek? Haal er tijdens de Kinderboekenweek het Supergrote Superhelden Superplakboek en spaar alle 30 superhelden. Wie weet win jij ...