LESVOORBEREIDINGSFORMULIER |
Lesvoorbereiding vak: Bewegingsonderwijs
Naam student: |
|
Klas: |
|
Stageschool: |
|
Groep: |
1/2 |
Datum: |
|
Begeleider: |
|
Postvak: |
|
|
|
Lesopdracht
Spiegeldans
Beginsituatie
Er zitten 24 kinderen in de klas van 4 tot 6 jaar oud.
Ze zijn al bekend met bewegingslessen.
Deze les wordt gegeven in het speellokaal.
Leerdoelen kinderen
- op tromgeluid reageren
- actief meedoen
- zich aan de opdrachten houden
Leerdoelen student
- duidelijke en korte instructie
- duidelijk laten horen wie er goed meedoet
- duidelijke afspraken maken
- kinderen meteen aanspreken wanneer ze niet goed meedoen
INLEIDING |
Lesinhoud (5 minuten)
Rondwandelen wanneer ik op de trom sla bevriezen de kinderen en staan ze stil.
Onderwijsleerproces
Ik let erop dat de kinderen zich aan de opdracht houden.
Leeractiviteiten
De kinderen lopen rond en staan helemaal stil wanneer ik op de trommel sla.
Organisatie/differentiatie
De kinderen lopen door de zaal.
Media
Trommel
Stokje
KERN |
Lesinhoud (15 minuten)
Spiegeldans
Onderwijsleerproces
Ik vraag eerst of de kinderen mij kunnen nadoen. Dan gaan ze de spiegeldans met hun maatje doen. Tegenover elkaar staan en elkaar nadoen op de muziek.
Leeractiviteiten
De kinderen staan tegenover elkaar en doen elkaar na.
Organisatie/differentiatie
De kinderen staan verspreid door de zaal.
Media
cd
AFSLUITING |
Lesinhoud (10 minuten)
Kringspel tik, tik, tik wie ben ik?
Onderwijsleerproces
Ik probeer zoveel mogelijk kinderen aan de beurt te komen.
Leeractiviteiten
De kinderen spelen het spel Tik, tik, tik wie ben ik.
Organisatie/differentiatie
De kinderen zitten in de kring.
Media