Bewegingsles

Bewegingspel:

 

Les 1. Groot materiaal

 

Doel: balanceren, net als de vogels doen.

 

Inleiding:

Lopen achter de juf aan (of een kind) je mag nergens op staan, en niks aanraken.

 

Kern:

Opzet van de les:

Maak een parcours met veel materialen waarbij gebalanceerd moet worden, dan denk ik aan:

          banken

          Wiebelplank en daar af springen

          Plank/kippenpank

          Kast, met een mat erachter zodat je als een vogel eraf kan vliegen

          Hoepels op de grond, zodat de kinderen nergens op de vloer hoeven te staan.

          Via een plank op het klimrek enz.

 

Denk er bij het maken van het parcours aan dat je diverse mogelijkheden aanbiedt, zodat kinderen keuzes kunnen maken (als ze iets te moeilijk, dan wel eng vinden).

 

Slot:

Voetje van de vloer

 

Een kind is de tikker, de andere kinderen rennen in het lokaal. De tikker mag je tikken, tenzij je je voeten van de vloer hebt.

Getikte kinderen gaan bij de leerkracht op de bank zitten. Als er een aantal kinderen getikt is (b.v. 3 kinderen), of de tijd duurt te lang, wisselen van tikker.

 

 

 

 

Agenda thema-avond

Welkomstwoord aan de ouders en de school Programmaoverzicht van de avond  Inleiding onderbouw/bovenbouw PAUZE Groepswerk Afsluiting van de avond  Sluiting: – dankwoord – ouders wijzen ...