Schoen natekenen

 

Leerdoelen (voor leerlingen)

Kinderen hebben een tekening van hun eigen schoen waar ze tevreden mee zijn. Ze hebben in hun tekening dezelfde kleuren als de schoen in het echt heeft. De leerlingen leren goed kijken en leren realistisch te tekenen.

 

Leerdoelen voor jezelf (denk aan semesterdoelen en vakspecifieke doelen)

Zelf een realistische tekening leren maken en leren dit over te brengen op leerlingen.

 

Activiteiten om eigen leerdoelen te bereiken

Zelf eerst de schoen tekenen, terwijl ik aan het tekenen ben aantekeningen maken over waaar ik zelf op problemen stuit. In de gaten houden hoe ik zelf kijk en waar ik op let.

 

Leermiddelen

Schoen (ieder kind trekt zijn eigen schoen uit)

Potlood, gum, kleurpotloden

Papier, bij voorkeur grijs, anders wit.

 

Tijds-

Duur

 

7 min

 

 

 

 

20 min

 

 

 

 

10 min

 

Inleiding:

Ik laat de kinderen een voorbeeld zien van wat ik wilt bereiken met ze. Ik vertelt ze hoe ze het beste kunnen tekenen (heel dun, potlood los in de hand houden). Waar ze opmoeten letten. Ik vertelt ze dat de schoen op de tekening dezelfde kleuren moet krijgen als hij in het echt heeft.

 

 

Kern

Kinderen zijn aan het werk. ik loop rond help de kinderen, waar nodig.

 

Evaluatie

Ik hou een tentoonstelling. De kinderen leggen hun tekening met hun schoen op ieders tafel en laat de kinderen rondlopen.