Koprol

0
 
Dit is een lessenserie met betrekking tot het maken van een koprol. De eerste vier zijn voor de onderbouw. De volgende oefeningen kan je pas doen als je de gewone koprol goed beheerst.
 
Oefeningen voor beginners
 

1         Ga met z’n tweeën op ongeveer een halve meter afstand met je rug naar elkaar toe staan. Buig tegelijkertijd naar voren kijk door je benen en probeer de handen van jouw "spiegelbeeld" vast te pakken.

 

 

2         Een koprol vanaf een hoger vlak. Voor de mat staat een kastkop als startpunt.

      Handen op de mat zetten.

      Tussen je handen benen door naar achteren kijken.

      Omvallen en rollen als een balletje over de mat

 

3        Koprol op een hoger vlak. Leg drie matten op elkaar of drie banken met matten erop. Maak een koprol, eventueel met een springplank ervoor.

 

 

4         Een koprol maken met een hoed op. De hoed mag de mat niet raken. Misschien het beste te doen op een lange mat een paar keer achter elkaar.

 

 

5         Zijwaarts rollen als een" wiel" Ga op je knieën zitten met je armen om je knieën en je hoofd naar binnen gebogen. Een ander rol je voorzichtig om als een wiel aan een wagen.

 

 
Oefeningen voor gevorderden
 
 
6         Een koprol maken nadat je door een hoepel bent gedoken. Een dikke valmat is voor de meesten het veiligst. Als je het goed kan, kan het ook op een lange mat (een aantal hoepels achter elkaar) of op een kleine mat.
 
 
7        Een salto maken m.b.v een trampoline. Er zijn twee goeie vangers nodig die de springer bij de schouder en de bovenarm pakken en eventueel een zetje geven om de gehele beweging te maken. Landen op een dikke valmat.
 

No comments